Könyves gondolatok, olvasmányok és amik egyébként elgondolkodtatnak naponta...

Renáta W. Müller SZUBJEKTÍV könyves naplója

Renáta W. Müller SZUBJEKTÍV könyves naplója

Randevúm a Misterrel...

2019. november 11. - Renáta W. Müller

nem egészen úgy alakult, ahogy reméltem. mister_1.jpg

Kevés hálátlanabb feladat van könyves berkekben, mint egy világsikerű, bestseller író második regényének lenni. Mindenki ismer, és vagy azt várják, hogy múld felül önmagad, vagy a tenyerüket dörzsölik, hátha ezúttal elbuksz. Ha savanyú ugyanis a szőlő egyeseknek, ha nem,  E L James első könyve több mint 125 millió példányszámban kelt el, és minimum 52 nyelvre lett lefordítva. A sorozatát pedig Hollywood megfilmesítette és óvatos becslések szerint is $570-t bevételt generált a készítőknek. Ezt csinálja utána valaki! Nem leszek álszent, nem mondom, hogy ez engem íróként hidegen hagy. Nem az a fajta szerző vagyok, aki csak magának ír és az alkotásait a fiókban dugdossa. Én is sikerre vágyom. 

Szóvak itt van ez az elképesztő sikereket elért író, aki kijön egy második sztorival. Érzékeny dolog. Jobbra számítottam. A Mister egy szuperédes romantikus sztori, egy modern hamupipőke mese, sok szexszel megspékelve. Mert a kékvérű angol grófok a való életben nem illegális bevándorló, Albán takarítónőket vesznek feleségül. De ez a legkisebb problémám az egész dologban, hiszen a könyv szent territórium, pont az a jó benne, hogy az oldalain olyan dolgok is megtörténhetnek, amikről az életben csak álmodozunk. Ami viszont valóban nem tetszett, azok például az ilyen monológok: "Drága szerelmem. Én édes, drága Alessiám. Megyek, és megmentelek. Szeretlek." Erre még nekem is kigúvadt a szemem, pedig én bírom az ilyesmit. A fenébe is, hiszem magam is ebben a zsánerben próbálok alkotni, de ezt a fajta bosszantóan naiv, primitív megfogalmazást már az én gyomrom is kiveti. Kicsit olyan, mintha egy 18 éves, elsőkönyves szerző írta volna. Vagy csak a magyar fordító nyúlt ennyire mellé? Talán az eredetit kellett volna olvasnom! 

Az is ritkán fordul elő velem, hogy a férfi főszereplő nem vált ki belőlem érzelmeket. Maximban nem találtam semmit, amit imádhattam vagy utálhattam volna. Semleges maradt mindvégig. Ez is ritka nálam, de a női főszereplő, Alessia szimpatikusabb volt, Igazi harcos, aki minden helyzetben feltalálja magát. A történet is elég átlagos. Kiszámítható, semmi csavar, semmmi olyan, amivel már ne találkoztam volna ezerszer is ebben a műfajban.

Ami voszont tetszett, azok a cornwalli jelenetetk voltak. Szemléletesen írja le az ídőjárást, az elemek tombolását. Telkesen magam előtt láttam a zord, őszies színteret. Cornwall egyébként is imádott könyves helyszínem. Én is elvittem már oda a saját karaktereimet, és ennek a csodahelynek a következő könyvemben is fontos szerep jut majd. 

Szupernek tartom a könyvborítót is. Ötletes és nagyon hangulatos. A képet nézve, legszívesebben és is beburkolóznék a télikabátomba, felhajtanám a galléromat, vennék egy elvihetős kávét, és a délutánomat a Chelsea Rakparton tölteném sétálással és álmodozással.

 

3,5/5

A bejegyzés trackback címe:

https://renatawmullerszubjektiv.blog.hu/api/trackback/id/tr9415301054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása