Könyves gondolatok, olvasmányok és amik egyébként elgondolkodtatnak naponta...

Renáta W. Müller SZUBJEKTÍV könyves naplója

Renáta W. Müller SZUBJEKTÍV könyves naplója

Ismét utazást tettem Japán

2019. október 27. - Renáta W. Müller

titokzatos világába.

Budai Lotti - A nyugati szerető  covers_512241.jpg

A szamuráj lánya 1.

Igazából meg sem lepődtem azon, hogy nagyon is élveztem ezt az 'utazást', hisz nem ez volt az első. Olvastam én már ebben a témakörben több regényt is, de az abszolút top számomra továbbra is az; Egy gésa emlékiratai, és ezt az élményt nagyon nehéz felülmúlni. Valami miatt nagyon izgalmasnak tartom, ha bepillanthatok ebbe a távoli, sok szempontból rendkívül idegen kultúrába. Nem állítom, hogy közel áll hozzám az egész kimonós, fuszumás és kótos világ, viszont a sushit imádom. :D Ennél merészebb vizekre azonban a felkelő Nap országával kapcsolatban nem merészkedem. Itt említem meg mellesleg, hogy soknak találtam a japán szavakat és kifejezéseket a történet folyamán. Feltételezem, hogy tanító szándékkal szőtte bele az írónő, de nézetem szerint kicsit túltolta ezt a fajta információátadást, és ez a történet gördülékenységének a rovására ment. Engem kizökkentett a sok japán néven nevezett tárgy, ünnep, rang és a többi felsorolása, és idővel ezt zavarónak találtam. 

Nagyon izgalmasan szövi viszont a szerző a cselekményt, könnyű magam elé képzelni a helyszíneket és a szereplőket. Ha az ember veszi a fáradtságot és nem lapoz át a részletekbe menő leírásokon, akkor egészen pontos kis privát, 'agymozit' tud varázsolni magának. Nekem sikerült, és mindenképpen szeretném elolvasni a sorozat 2. kötetét is.

4-and-a-half-stars.png

 

A bejegyzés trackback címe:

https://renatawmullerszubjektiv.blog.hu/api/trackback/id/tr9115266636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Giuditta1977 2020.01.10. 21:18:39

Engem is zavart a sok japán szó és kifejezés. Lehet épp ezért nem is nyerte el a tetszésemet a könyv.
süti beállítások módosítása